haritu cerita pasal percutian ke sarawak. lepas habis bercuti kena berdepan final exam selama 2 minggu. exam yang paling digeruni. aku pon tak sure yang aku akan jawab dengan sebaiknya. belum jawab pon dah kira kira berapa paper yang akan fail -.- sebab pernah ke aku belajar betul betul dalam kelas ? pernah ke aku study? selagi belum tiba final exam , mimpilah aku nak study. so biasanya aku akan study sehari sebelum exam. 

ANATOMY AND PHYSIOLOGY

study lepas balik dari bercuti.. balik bercuti hari ahad, pukul 10 malam sampai rumah. pukul 4 pagi baru study.. pukul 8 masuk exam .. tapi 3 hari dekat sarawak tu ada la juga hafal sikit sikit .. masa nak masuk bilik exam tu ada keyakinan dekat bahagian essay je.. bahagian objektif berserah .. dapat je paper, terus tengok bahagian essay, alhamdulillah apa yg hafal macam orang gila tu semua nyee masuk. dengan penuh yakin dan bersemangat, terus buat sebab takut lupa. pastu terus buka bahagian objektif. sudah ku jangka.. objektif begitu mencabar dan aku telah menggunakan pistol pistol yang ada untuk menembak setiap soalan.

PATHOLOGY 

ini adalah subjek yang paling ditakuti semua budak kelas aku termasuk aku sendiri. sebab kami mempunyai lecture yang sama sekali tidak reti mengajar. bukan nak salahkan lecture 100% , cuma memang benar. cara mengajar dia salah sama sekali. topic dia banyak gilaaaa. plak tu dia ajar pon macam nak tak nak je.. lepastu tak buat rivision pula tu ... so malam tu aku whatsapp dia sebab begitu stress. takkanlah aku nak hafal nak cover semua topic. gila ??!


aku just minta bahagian essay, sebab essay la kena fokus betul betul. kalau objektif tu main tembak je. lepastuuu buka je paper bahagian essay , ciss !! apa yg dia cakap tu takde satu pon yang masuk dekat bahagian essay . aku dengan el pon dah gelisah gila dekat bilik exam.. aku pon tak tahu nak isi apa.. termenung menung je... tapi tak tahu tak tahu aku tu, aku main bantai je la jawab. at least lecture tak bosan bila buka buku jawapan aku. masa tu memang dah target setarget nye yang aku akan fail patho -.- dah redha awal awal... 

KINESIOLOGY 

malam tu aku just study analisis yang el ajarkan .. lepastu hafal laa sikit sikit note yang lecture bagi... ada keyakinan jugalah masa nak jawab exam kinesiology. tak banyak study sangat.

MOVEMENT THERAPY OSPE

haa ni yang paling paling aku cuak. cuak tahap jantung tak mampu nak berdegup.. sebelum final nak dekat pon aku terfikir2 sama ada aku dapat ke masuk 11 cubecle tu. 1 cubecle tu dah bermacam macam soalan yang diberikan.. ospe yang paling aku kurang keyakinan diri. sebab aku ni memang dilahirkan orang yang kuat mengelabah tak tentu pasal aku rasa.. masa nak tunggu giliran tu.. aku mengharapkan nama aku yg terakhir atau second last sebab aku belum hafal purpose.. tapi harapan aku hancur apabila nama aku dipanggil dan disuruh siap sedia untuk masuk 11 bilik. tak macam nak nangis pula aku ? aku terus merayu dekat senior tu yang aku nak last sekali..dia tak bagi.. aku kecewa.. kemudian aku datang lagi merayu dengan berbekalkan muka kesian tahap sedih mengalirkan air mata. barulah aku dikasihani.. bila giliran aku dah tiba je.. aku berzikir banyak banyak... dan alhamdulillah 11 bilik berjaya aku menjawab soalan dengan tenang. tapi bahagian suspension tetap aku gelabah sebab muka miss hemma yang always menakutkan aku.

BEHAVIORAL SCIENCE

senang sikit nak study sebab dah buat rivision dengan miss shamiza.. so hafal mana yang dia kata penting je..tapi masa jawab agak gelabah sikit sebab ntah kenapa aku banyak lupa .. sedaya upaya untuk ingat, tapi dapat ingat sikit je.. tapi tetap jawab semua soalan..aku pon tak tahu kenapa.. memang agak risau masa nak keluar dari bilik exam.

ELECTROTHERAPY

tak ada buat rivision apa apa. memang masa nak study tu risau sangat sangat. lagi lagi lecture tak ada bagi sebarang note. masing2 belajar pakai note sendiri. dahlah sepanjang dalam kelas pon aku banyak main. kurang keyakinan masa jawab tu, agak mencabar juga soalannya. tapi aku tetap jawab semua soalan. siap kira kira sekali markah kat bahagian essay tu. sebab banyak juga yang aku main tembak je. hmm risau sangat masa tu .. 

MOVEMENT THERAPY

ini slamber, aku tak study langsung. goyang kaki je.. konon dah buat ospe haritu, so takyah nak study dah .. sebab lebih kurang sama je .. lagipun objektif je.. takde essay .. so berlagak cam apa malas nak study .

MUSCULOSKELETEL

ini adalah salah satu subjek yang aku study sorg macam nak mati. macam org gila. 


sir kumar cakap camtu , so aku pon beria cari soalan yang test dengan midterm tu 



weiii ! sumpah cam org gila aku hafal wei.. sungguh sungguh aku. 12 soalan aku hafal. 1 soalan pun dah macam karangan 3 perenggan. gila tak gila ...tapi tapi tapi tahu tak apa yg keluar je ? 2 soalan je yang keluar .. aku kecewa.. sumpah kecewa masa tu .. lepastu aku boleh lupa pula tu.. mungkin sebab banyak sangat hafal.. sebab tu lupa.. tapi aku jawab juga.. yang tak tahu tu pon aku main jawab je ikut logik akal aku.. 

ok habis semua paper aku jawab ! memang berdebar menanti keputusan .. masa tu target tiga .. musculoskeletel, pathology and kinesiology.. tapi dalam hati masih berharap agar semua pass... 

sepanjang praktikal tu .. miss neng hantar msg dekat group whatsapp


bila miss cakap separuh kelas fail kine tu .. aku dah dapat merasakan yang aku salah sorangnya.. pathology apetah lagi... masa tu rasa macam nak buang hp aku.. rasa macam nak uninstall whatsapp pun ada.. 


result dah keluar ! behavioral science je takde dalam ni sebab semua pass.. dan dan dan.. aku fail kine.. masa tu sedih ada.. bersyukur pun ada sebab aku just fail satu je.. tak payah susah susah nak buka buku patho lagi -.-






No comments:

Post a Comment