produk kecantikan

harini free sangat sangat sampai taktahu nak buat apa , bila dah free mulalah jiwa tak tenteram nak buat sesuatu. karang tak buat sesuatu kerja dia makan tidur makan tidur pulak. plan japgi nak g main makeup2 diri sendiri. bila fikir pasal muka rasa macam nak cerita pasal produk yg pernah aku pakai.

masa zaman sekolah , aku punya hitam , memang hitam namatey . sebab tak pernah cuci muka, main panas, tak pakai apa apa produk kecantikan mahupun bedak. memang tak sentuh langsung . dulu masatu rasa kecantikan ni tak penting langsung. asalkan ada makanan dah cukup buat aku. tapi bila dah masuk zaman sekolah menengah ni ada jugala terasa macam nak jaga diri sendiri. mulalah berjinak2 nak tanya akak aku dia pakai apa, mak pakai apa.. dan first produk yg aku pakai adalah ini


masa dulu beli yg no 4 tu je .. zaman sekolah kan malas and rasa membazir nak keluarkan duit lebih lebih utk produk macamni.. masatu beli niat nak putih je. sebab dulu itam yg gila itam takde seri . hahahah jadi masa beli produk ni memang harapan tinggi sangat supaya jadi putih.
tapi harapan tinggal harapan, putih belum tertunai lagi , jerawat pulak naik . tension gila sampai nangis nangis. sampai taknak pergi sekolah sebab malu dengan jerawat. jerawat tumbuh tanpa rasa bersalah langsung .

tension sampai pergi klinik do jumpa doktor , tanya doktor apa pasal jerawat kat muka tumbuh tanpa hentii . dan doktor bagi sabun ni




oklah juga sabun ni , tapi tulaaa , kita nak kulit putih . pakai produk ni dia kawal je jerawat dari tumbuh merebak , tapi kulit tak putih pon .

bila muka dah bebas jerawat , pakai pulak produk ni , produk nak putih



omg . kulit ni buat muka aku jadi flawless dan putih . jerawat dahlah tak tumbuh langsung, pastu putih pulak tu . lama juga aku pakai produk ni sebab berkesan , tapi lama lama org asyik cakap produk ni ada bahan kimia yg berbahaya dan banyak yg tiruan , maka aku stop pakai produk ni

makanya aku pakai produk ni balik



aku pakai produk ni balik masa aku dah zaman kolej dah . kali ni beli satu set lengkap. kali ni pakai muka aku memang putih sampai org tanya macam mana nak jadi putih macam aku, tapi yg tak bestnya jerawat naik mendadak pakai produk ni. jerawat besar2 pulak tu . siap bernanah kuning . aish tension sangat . so aku stop pakai produk ni and siap berjanji takkan pakai lagi . mungkin tak sesuai dengan kulit muka aku. sebab kawan aku pakai elok je. lain org lain la kesannya. mungkin utk sesiapa yg muka dia susah nak berjerawat tapi nak putih, boleh pakai produk ni.

so, bila dah stop pakai produk tu, aku pakai pulak produk ni



produk ni best sangat sebab jerawat memang takkan muncul walaupun korg tengan period. serius best sangat . kulit ni dia macam bersumberkan strawberri. wangiii bau strawberi. dia juga untuk nampak muka jadi pinkish2. lama juga aku pakai produk ni . tapi.... lama lama kulit aku jadi gelap. makin lama makin gelap macam terbakar. mungkin sebab kesan pinkish tu sebab kawan aku cakap muka aku gelap merah2. aku dah risau, aku rasa produk ni sesuai utk org yg betul2 putih.
rasa sedih nak stop produk ni sebab best tak keluar jerawat hmm

jadi , aku stop pakai dan aku pakai pulak produk ni



satu set terus aku beliiii . terus terang produk ni pon sama cam safi buat kulit aku tambah jerawat , tapi safi memutihkan gak. kalau produk ni tak nampak pon kulit aku nak ada improvement cerah tu. aku dah bosan tunggguuuu produk ni nak bagi aku putih, dahlah tak putih , jerawat pulak tu , tapi mungkin sebab aku tak serasi. kalau org lain mesti okay .

aku dah stop pakai produk tu , makanya aku mmg tak pakai apa apa dah produk . bagi kulit aku rehat jap. masa bagi rehat tu , ya Allah banyak sangat jerawat tumbuh . hmm betullah kata kawan aku, bila stop pakai produk garnier ni , jerawat akan naik mendadak. mendadak sangat naik sampai nak nangis. hmm

pastu raya haritu aku dah tak tahan aku pakai produk ni pulak , produk ni aku beli sebab nak cerahkan muka aku balik and hilangkan jerawat




seminggu aku dah pakai produk ni , viral dekat facebook produk ni jerawat la apa la, tapi bila aku baca comment2 , ada yg kata dah lama pakai takde pon kesan buruk macamtu , malah kesan yg positif. tu aku cakap, lain orang lain kesannya. aku teruskan juga pakai produk ni dengan penuh kepercayaan . dia ada 2 pilihan , sama ada set utk kulit sensitif atau kulit berjeragat. so cferm2 la aku amik yg sensitif. sebab yg sensitif ni untuk hilangkan jerawat dan mencerahkan kulit. alhamdulillah sepanjang aku pakai produk ni tak ada kesan buruk , malah kesan2 jerawat aku yg teruk tu pon dapat hilang sikit demi sikit.. cuma, sejak aku pakai produk ni, muka aku jadi pedih bila nak lap tisu basah bagi hilang makeup. pedih dia pedih yg teramat. bila aku cuci muka pon and selepas cuci pon muka aku jadi pedih tapi tak kemerahan pon . aku teruskan juga pakai even pedih sabun pencuci dia. aku fikir positif muka sabun tu tengah bertindak balas hapuskan kuman dekat kulit aku sebabtu pedih . hahaha ..

tapi bila sabun aku habis , aku tukar sabun lain sebab macam taktahan lak dengan kepedihan yg dialami ini , maka aku tukar sabun sahaja .



okay sabun ni best gegilaaaaa. segar dan wangiii dan yg paling penting tak pedih .

so sekarang aku masih lagi setia memakai produk dnars cuma sabun je aku tuka kepada sabun marine essence.

bye !

No comments:

Post a Comment