okay , lepas petang tadi puas dok bebel pasal produk untuk memutihkan dan menghilangkan jerawat , malam ni nak bebel pasal barang makeup yang aku dok tonyoh kat muka nii . hekhekhek

okay , untuk step yang pertama iaitu bb cream . aku pakai yang ni :


best gilaaaa hokayyyyy ! sangat ringan dan boleh menutup 40% cela dekat muka. selalu pakai bb cream jenama lain mesti rasa macam tebal and berminyak. tapi produk etude house memang awesome sebab ringan dan kurang berminyak . 

untuk bedak pulak , aku pakai 3 jenis . 3 jenis ada 3 perkara yg berbeza. 

kalau aku nak keluar lamanya dalam 5jam keatas , aku akan pakai yang ini 


sumpah best gilaa k pakai maybelline bb cushion ni . sangat terasa flawless and mampu menutup cela . texture pon sangat ringan , kurang berminyak and and and nampak natural jee, rasa macam tak pakai bedak pon . awesome gila k . 

tapi untuk aku keluar dalam 3 jam macamtu aku akan pakai bedak compact yang lebih simple dan ringan . tapi tak sebest maybelline bb cushion tu la. cuma oklah , sebab nak sekejap je jalan kan . kalau setiap kali keluar nak pakai bb cushion tu memang parah la aku. dahlah mahal. so kalau setakat 3 jam macamtu , aku akan pakai bedak ni 


tapiii untuk keluar sekejap setakat nak pi pasar ke ..beli pisang goreng kat tepi umah tu ke.. atau makan dekat restoran area rumah kee ,  aku pakai bedak tabur jeee iaitu

bedak ni best juga, walaupun setakat tabur tapi dia nampak seri gak hahahah . tapi ni ubat macam ubat berubat . untuk kulit muka yg sensitif ke , gatal2 ke.. dia boleh membunuh kuman. 

okay , selesai cerita pasal bedak . nak cerita pasal gincu pulak . 
sebenarnya aku ni banyaaaakkkk gila gincu. lebih dari 50jenis gincu aku ada. tapi aku bagi apa yang paling best dan yg paling kerap aku pakai . 
1st yang tengah aku pakai sekarang ni sampai takde rasa nak pakai gincu lain adalah 


bestt gilaa namatey lip graduation ni . boleh buat alaa alaa korea gituu kau. tahan lamaaa walaupun dah makan . setakat ni inilah yang paling gempak pernah aku beliii . heehehe 

tapi untuk liptint aku suka yang ni 


colour dia sangat awesome dan juga tak memberi kesan kepada straw ke sudu ke bila makan . so bebasla takde kena kutuk gincu melekat kat straw ke hape. cuma tak berapa nak tahan lama so kena sentiasa touch up dlam 1jam sekali macamtu. tapi senang nak apply so takde rasa masalah sangat. rasa and bau pun sedap. 

untuk penjagaan bibir yang sihat sebab selalu sangat pakai gincu apa semua, aku pakai ni dalam rumah 

aku akan pakai waktu pagi dan sebelum masuk tidur. rasa macam coklat heheheh

untuk mata pulaaa , aku suka pakai maskara , tapi pakai untuk keluar lama macam 5jam keatas. kalau tak memang malas aku nak pakai. sebab maskara ni leceh nak cuci dia, kalau dah cuci pon mata macam mata panda. hahaha sebab maskara yg aku suka ni memang kalis air. 

sudah semestinya maybelline . so aku selalu pakai yang jenis macamni , tapi yang aku selalu beli yg bekas warna kuning tuuu . ok sangat sebab kalir air tahap berpuluh kali ganda. 

untuk eyeshadow pulaa aku pakai yang ini 


jarang pakai sebenarnya yg jenis niii , sebab tak reti pakaii sangat heheheh 
yang ni pakai dekat atas mata . untuk bawah mata aku pakai yang niii , 


best gilaaaa eyeshadow yg colour white ni. aku memang selalu pakai benda niii okayy , tapi takdelah setakat nak keluar g dekat2 nak pakai. hahaha . so ni aku pakai kat bawah mata. 

untuk eyebrow aku beli jenis pensel yg biasa biasa punya yg takde jenama. lagipon aku bukan reti sangat nak lukis kening ni . hehehe 

untuk blusher pulaaaa , ya Allah ni yg paling best okay. blusher paling best pernah aku jumpa dalam dunia. sangat awesome dan aku taknak tukar lain hahaha , 


produk siti nurhaliza. gilaaa terbaikkk . rasa macam tak sempurna hidup ni kalau benda ni tak ada. sangat best hokayyyy ! nampak manissss je bila pakai. 

okayy habisss !


No comments:

Post a Comment