kedai makan minum best !!!

siapa je yang tak suka makan dalam dunia ni ? hohohohohoh

tempat makan best!

1) SECRET RECIPE

Image result for secret recipe macaroni cheese

mac&cheesee !
meletopppppp k . dia punya sedap memang akan terbayang2 bila dah makan. padat dengan cheese and sangat kenyang! walaupun harga boleh tahan mahal tapi puas hati sebab mantap dan padat.

Image result for secret recipe vanilla milkshake

vanilla milk shake !
pastu digabungkan pulak dengan yang ni ! wahhh sekali sedut rasa macam nak menyengihhhh je . memang cukup rasa. cukup rasa vanilla dan milk. dan cukup shake kahkah harga pon boleh tahan mahal juga , so if nak nak makan mac&cheese bersama dengan vanilla milk shake ni kena standby dalam rm40.

2. BROTHERHOOD SEKSYEN 7 SHAH ALAM

Image result for restoran brotherhood shah alam mango smoothies

Mango smoothies !
gilaaaa sedap rasa macam tak puas hati kenapa sedap sangat T.T bila first sedut tu rasa macam tak percaya dia sesedap tuuu . pastu ketagih nak lagi lagi dan lagi . minum ni saja dah boleh kenyang k. harga pon murah rm4.50.

makanan dan minuman kat sini semua murah murah dan berpatutan cuma bab makanan takde yang sampai buat aku tergiang2 selain daripada air mango ni. makanan bukanlah tak sedap. sedap saja cuma takdelah sampai menggila. hohooho


sekarang ni tahun 2016 , kfc paling hangat untuk diri aku adalah ini

Image result for potato loaded kfc malaysia

3. LOADED POTATO BOWL

dahlah harga murah , kenyang pulak tu . kenyang gila kadang tak habis. sebab padat. dalam dia ada kentang putar, sos cheezy and ayam. yang sambal rice bowl tak sedap. aku tak pernah beli , tapi haritu aku beli potato ni , beli bungkus. pas dia dah bungkus siap ikat aku bayar terus la balik. dah balik semangat nak makan boleh la si abang tu bagi aku sambal rice bowl. punyalah bengang aku , aku dahlah masatu diet. pergi kfc sebab taknak makan nasi, balik rumah bawa balik nasi lak. aku tengok isi dia, nasi lauk ayam and sambal biasa je. tak menyelerakan langsung . aku dengan bengang2 panas2 tu aku patah juga balik, aku pergi balik kfc tu dengan muka ganas gangster konon nak marah abang tu sebab menyusahkan aku ulang alik dengan panas terik. kalau dekat tempat takpe . waktu lunch pulak tu orang semua sibuk nak makan tengahri. tapi sampai depan kaunter tetiba dah tak marah , terus minta tukar and blah. kahkah

4. MOHD CHAN

Image result for mohd chan shah alam

dekat seksyen 15 shah alam. best sangat kedai dia, kalau pergi waktu tengahri memang kena berebut meja , sama juga waktu malam, lambat sampai memang dok luar la kau tunggu orang lain habis makan. menu dia semua sedap sedap and harga berpatutan dengan kuantiti yang disediakan. muka lepas makan memang muka puas hati dan lega sebab puas hati. paling enak kalau berbuka dekat sini, dia punya gelojoh makan tu macam tak ingat dunia.

hidangan paling penting dan wajib  mesti kena order adalah ini

Image result for mohd chan shah alam

ni dim sum

Image result for mohd chan shah alam

ni udang apa aku taktahu , tapi benda kuning2 tu memang terbaik sedap namatey

Image result for mohd chan shah alam

ni sup apa pon aku taktahu tapi memang sedap gilaaaaaaaaa ya ampun sedap banget.

aku datang sini cuma tengok ayah order dan makan . aku taktahu pon nama nama dia kahkah
yang penting sini adalah tempat makanan cina yg halal paling best ! selalu untuk 6 orang makan , aku nampak ayah aku bayar dalam rm200++ dia memang nampak macam mahal tapi actually kuantiti dan kualiti yg dia sediakan sangat memuaskan hati.






No comments:

Post a Comment