cuti cuti :)

yeepiiii ~~ akhirnya dapat juga aku jejakkan kaki aku di terengganu ^.^ cuti cina hari tu keluarga aku dan mak murni & abah pergi bercuti di terengganu. tempat tempat yang kitorang pergi masjid kristal , pasar payang, tasik kenyir dan apebenda ntah lagi aku tak ingat. meh nak cerita destinasi masa dekat tasik kenyir.
masa dekat tasik kenyir ayah aku sewa bot. 2 hari 1 malam dekat bot tu menuju ke sungai saok. sebelum nak pergi ke bot tu aku pun bayangkanlah bot tu mewah sebab harga asal dia rm1000 lebih tapi ayah aku dapat diskaun rm700 lebih. last last ... huhuu takpelah asalkan ada katil. bilik ada banyak , katil apetah lagi. macam rombongan besar je. ada tv,astro pun ada. ada karaoke. ada dapur. tandas ada 4. bot bergerak pukul 5 lebih sampai sungai saok pukul 6 lebih. cadang nak terus mandi sampai2 tapi amal pun cam tak bagi sebab dah nak lewat malam. lagipun hujan -.- sangat cantik pemandangan tasik kenyir. esoknya tak dapat juga nak mandi air terjun sebab bahaya. sangat deras airnya. so, mandi air tasik. aku je yang tak mandi air tasik tu sebab aku tersangatlah takut. dah 3 kali cuba untuk turun tapi aku tetap tak boleh juga. memang seram masalahnya. aku tak rasa apa apa dekat bawah kaki aku. yela tasik kan. walaupun dah pakai baju keselamatan , dah pakai pelampung. aku tetap tak boleh juga. dan aku mengaku aku rasa tersangatlah rugi dan cemburu bila tengok semua mandi air tasik tu. aku dekat atas bot main hujan je -.- sedihhh


mak aku adalah mak yang terbaik di dunia. 
aku sangat sangat sayangkan mak aku.
ZALEHA MOHD ARIFF

ayah aku adalah ayah yang terhebat di dunia
aku sangat sangat sayangkan ayah aku.
TUKIRAN MOHD AMIN
kadang kadang .. bila dah terlalu bahagia akan datang sesuatu perasaan yang kita tak pasti dari mana tapi perasaan yang betul betul ingin sendiri. taknak diganggu.
nak ni boleh ? nak secepat yang mungkin . benda yang paling aku nak tapi yang paling aku tak mampu , huhuhu ~ aku cek harga dia ribu ribu belaka. macam mana tu aku nak memilikinya :')

semalam sebelum masuk tidur aku buat panggilan dengan amal dulu . sembang punya sembang aku minta izin dia yang aku nak jumpa kawan aku yang dia tak suka tu , memang hilang segala mood masa bincang pasal hal tu --" pastu malam tu dia ada hantar msg

dia hantar ni ;

" dear..when i meet you at the first time , i feel something that i cant truelly understand....the pain of ur heart, loneliness, being doing like this..makes me feel the same way..i had promise to myself, to take care of you, to give you all the happiness, to make you feel great..and to make you may forget all the past.. u are my love , my heart, my life, my death.. i will not trying to hurt you because you are my most valueable thing. without you,im nothing.. when im with you, i can feel that im free. the calm than cant be explained, i need you like im needin my blood, pumping to all my heart and my brain. i wont let u fall to another hand, couldnt let u sad.. couldnt let u cry. couldnt let you go"

aku saaaaaaayang dia :')
All the gold and diamond in the world are not enough to buy the love I have for you.

I do not want to wake up from this wonderful dream with you.

I feel safe when I am with you.

Life without you will be like going to sleep and never having sweet dreams.

Loving you has made life even sweeter.

Loving you has made my life so full of joy and happiness.

You are my love, my heart, and my life.

 No man has loved me the way you love me

Nothing will ever stop me from loving you.

The times we spend together are like precious gems that money cannot buy.

When I am with you, my troubles seem to melt away.

When I look at you I see a man that I find irresistible.

Words are not enough to express how much I love you.

You are my prince.

You are my soul mate.

You are the music that makes my heart sing.

You are the only man I ever want in my life.

You are the other half that makes me feel whole.

You are the perfect man for me.

You bring so much joy and happiness to my life.

You treat me like a princess and I love you with all my heart.

Your love is like a solid rock that will never break.
lupa nak cerita , sabtu hari tu aku pergi muar , rumah makayah angkat bapak aku. mula mula berat hati aku nak pergi sebab tak biasa. dulu masa kecik2 selalu la pergi. ni nak kena tidur sekali -.- memang aku dengan kakak aku pikir dua kali nak ikot ke tak. tapi apa pun yg kitorg pikir tetap kena ikot juga sebab ayah mana la berani nak tinggalkan anak dara dia dua org je dalam rumah --" sampai je rumah atok nenek tu dalam pukul 7 lebih tak silap. salam mereka mcm biasa. pastu mandi semua. nak mandi tu , pehhh . aku tak faham apa motif buat corak lubang bentuk bunga dalam bilik air ? untuk jadi tatapan org luar ke ? aku rasa seram gila nak mandi sebab aku risau sangat kalau ada org intai. walaupun dah berkemban aku tetap rasa tak selamat. nasib baik la semalam je dekat rumah tu. masa malam tu atok tu tetiba cakap dengan aku pasal apa yg dah berlaku. aku pun dengar dengan penuh serius nyaa sebab aku tak berapa nak faham sangat dia cakap. tak berapa jelas. jadi muka masa tu muka tekun gila >,< ada yang aku tak faham aku just cakap "oh" ygn faham tu aku pun balaslah dengan nasihat dgn kata kata yg beri manfaat.. malam tu punya la atok dan nenek tu bersusah payah nak bagi kitorg selesa utk tidur malam tu. sedih aku tgk dia susah payah angkat tilam. terkejut aku masa dia angkat tu , cepat cepat aku lari dapatkan dia. so aku lah pula yg susah payah angkat tilam tu sorg sorg. huhuhu dah bagi bantal dia bagi lagi. dah bagi selimut dia bagi lagi. baik kan atok nenek tu ? tapi kadang2 atok tu mcm pelik sikit, biasalah org tua kan. tapi akak punya la jahat, asalkan ada yg pelik je dia pandang aku pastu gelak. aku mana bole tgok dia gelak , jap g ikot gelak. gila kwajaa. memang la geli hati tgok sikap atok tu sebab dia kadang2 cam pelik tetiba tapi aku tahan je la walaupun time tu aku mmg nk ketawa pun. demi nak jaga hati dia aku tahan je dulu. jap g kalau teringat mesti nak gelak gelak. k jahat gila aku --" lepas tu besoknya nenek tu beria sangat nak bagi kitorg makan aiskrim. ya Allah bila aku teringat semua tu , mmg sedih gila. semangat sangat nenek tu. mybe dia ingat aku,adik dan kakak aku cam happy gilaa la kot dapat aiskrim. tapi aku buat buat la mcm happy gila sambil kata "aku dah lama tak makan aiskrim" pastu akak aku dengan slmbe cakap depan nenek tu "aku dah selalu makan dah pun" pastu aku pun makan aiskrim tu , dan..jujur mmg tak sedap. akak aku tanya aku "aku nak la jugak , sedap tak dik?" aku pun jawab la "sedap gila doh , serius" pastu dia cakap tak sedap pastu buang cmtu je.. eish aku tak boleh cmtu , aku mmg nk buang tapi bila bayangkan nenek tu aku rasa kesian jadi aku pun berjaya habiskan aiskrim asam tu sampai habis.  masa nak balik tu nenek tu bagi aku duit rm10.buat blnja katanya.. pastu dia cakap "datanglah lagi lepas melawat bandar muar" huhuh dia beria suruh dtg lagi. raya cina suruh dtg. hari raya suruh dtg. kalau bole tiap2 mnggu suruh dtg. dia cam sedih la tu sebab anak dia tak lawat dia. cucu dia pun tak rapat dgn dia. selalu ckap cucu jarang balik. masa dia cium aku tu aku dah sebak dah. walaupun dia bukan nenek aku tapi aku dapat rasa kasih sayang dia.. pastu dia cakap "sunyi dah rumah ni nanti" aku rasa mcm nak meraung. sedih gilaa kot T.T