cuti cuti :)

yeepiiii ~~ akhirnya dapat juga aku jejakkan kaki aku di terengganu ^.^ cuti cina hari tu keluarga aku dan mak murni & abah pergi bercuti di terengganu. tempat tempat yang kitorang pergi masjid kristal , pasar payang, tasik kenyir dan apebenda ntah lagi aku tak ingat. meh nak cerita destinasi masa dekat tasik kenyir.
masa dekat tasik kenyir ayah aku sewa bot. 2 hari 1 malam dekat bot tu menuju ke sungai saok. sebelum nak pergi ke bot tu aku pun bayangkanlah bot tu mewah sebab harga asal dia rm1000 lebih tapi ayah aku dapat diskaun rm700 lebih. last last ... huhuu takpelah asalkan ada katil. bilik ada banyak , katil apetah lagi. macam rombongan besar je. ada tv,astro pun ada. ada karaoke. ada dapur. tandas ada 4. bot bergerak pukul 5 lebih sampai sungai saok pukul 6 lebih. cadang nak terus mandi sampai2 tapi amal pun cam tak bagi sebab dah nak lewat malam. lagipun hujan -.- sangat cantik pemandangan tasik kenyir. esoknya tak dapat juga nak mandi air terjun sebab bahaya. sangat deras airnya. so, mandi air tasik. aku je yang tak mandi air tasik tu sebab aku tersangatlah takut. dah 3 kali cuba untuk turun tapi aku tetap tak boleh juga. memang seram masalahnya. aku tak rasa apa apa dekat bawah kaki aku. yela tasik kan. walaupun dah pakai baju keselamatan , dah pakai pelampung. aku tetap tak boleh juga. dan aku mengaku aku rasa tersangatlah rugi dan cemburu bila tengok semua mandi air tasik tu. aku dekat atas bot main hujan je -.- sedihhh


No comments:

Post a Comment