PENGALAMAN BERCINTA YANG TAK SEBERAPA

Zaman sekarang yang serba serbi maju ni budak darjah 1 pon dah couple2 dah sayang sayang dah baby baby . Tak faham betul aku dengan kemajuan dunia sekarang ni. Akan datang nanti taktahu la macam mana gamaknya dunia ni.

Jangan sibuk nak cakap pasal orang lain , diri sendiri pon sibuk nak bercinta di zaman sekolah .
Seawal umur aku 13 tahun aku dah konon2 ada pasangan hidup. Tapi aku tak rasa perasaan yang timbul masatu adalah cinta. Itu hanyalah perasaan mengada dan menggedik nak pakwe sahaja.

Ok, lelaki pertama yang konon konon 1st love adalah Si N. N ni kawan dulu dulu masa darjah 2 tapi tak berapa nak rapat sangat. Ditakdirkan berjumpa adalah dari no tel yang disampai2kan pada umur 13tahun.

Baru kenal dua tiga minggu macamtu dah konon couple. Paling geli dan menjijikkan adalah gelaran. Aku panggil dia 'abang' dan dia panggil aku 'b' .

alahai bila ingat balik rasa menyampah nak muntah rasa. apahal gedik sangat ? bila umur aku yang sekarang ni teringat balik , macam nak pinjam mesin masa doreamon pergi ke zaman dahulu dan sebat aku yang dulu dengan tali pinggang sebab mengade nak mampos couple2.

Tapi yang bagusnya adalah jarak yang jauh diantara kitorang. jadi takdelah mengade nak dating selalu kan ? dalam setahun tu adalah dalam 1-2 kali jumpa dengan mid valley. dan yang lagi bagusnya dia masuk asrama jadi nak msg sangat tu jarang. dua minggu sekali je dia boleh balik rumah and minggu yang dia tak balik tu , hari jumaat dia akan call aku kat public. dan aku akan setia menunggu. biasanya dia akan call lepas sembahyang jumaat.

kalau cerita pasal sayang , yes memang tak dinafikan aku sayangkan dia masatu cuma tahap rasa cinta tu aku tak rasa ada.

masatu aku rasa macam tak ada penyebab untuk aku dan dia berpisah. aku yakin dia jodoh aku sebab aku rasa aku takkan ada peluang untuk ada lelaki lain kerana perasaan sayang dan dia pon mana bagi aku kawan dengan mana mana lelaki.

tapi akhirnya, apa sudah jadi ????

habis je SPM aku dan dia berpisah buat selamanya. kahkahkahkah taik kucing punya hubungan yang dibina hampir 5 tahun .

sudah tentu penyebab perpisahan ni bukan la berpunca dari aku .

okay aku cerita macam mana ianya boleh berlaku.

masatu adalah minggu peperiksaan SPM aku. ada seorang perempuan add aku dekat fb dan mutual friend dia adalah si N. jadi aku pon accept dan stalker perempuan tu. terkejut juga aku sebab perempuan tu letak gambar dia berdua dengan si N dekat DP dan ada love love bagai dekat comment. masatu panas lak rasa sebabnya aku dahlah tak boleh kawan dengan mana mana lelaki tapi si N ni punyalaj selamber dengan entah mana perempuan .

jadi aku pon tanya si N tentang kewujudan perempuan tu. dan si N bilang perempuan tu yang tergedik2 dengan dia. means macam perempuan tu yang terhegeh2 dengan si N.

AKU PERCAYA kata si N. lalu aku buka fb si N memandangkan aku memang tahu pasword fb si N. dan sekali lagi aku terkejut sebab perempuan tu inbox si N dan msg berbunyi "hi baby"

aku sebagai perempuan terasa tercabar dan membalas "apahal sayang2, jangan kacau aku"

tapi perempuan tu macam mengesyaki aku yang membalasnya lalu memanaskan lagi hati aku dengan membalas "kenapa ni baby ? biasanya kita memang macamni kan..."

pergh tak menyirap rasa ? HAHAHAH

lalu aku bertanya sekali lagi si N perkara sebenar lalu si N berkata yang perempuan tu memang tergedik2 dengan si N dan meminta no tel dan fb dan mengacaunya setiap hari.

tapi aku takdelah bodoh macamtu, sebab mustahil jugalah perempuan tu tak melebih kalau takde yang melayan kan ?

aku pon msg perempuan tu dan bagitahu dia apa yang si N bagitahu aku.
punyalah menyirap perempuan tu sebabnya dia kata si N yang ngorat dia.

dengan bukti bukti yang terkumpul aku memihak kepada perempuan tu.

tetapi dengan sifat dendam yang ada pada diri aku ni aku takkan biarkan si N bahagia begitu sahaja.

aku tanya si N dia nak aku atau perempuan tu dan si N memilih aku.

lepastu aku pon menjalinkan hubungan seperti biasa dan si N pon tak nak ulang kesilapannya semula. aku buat si N sayang aku sangat sangat.

lepastu apa lagi? aku cari laki lain dan aku tinggalkan si N. aku tinggalkan dia begitu sahaja.

malas nak cerita apa tindakan si N tu , faham faham sendiri je la.

dendam aku pon terbalas.

aku tinggalkan si N dan couple dengan si A.

aku pilih si A pon sebab aku nak lupakan si N dan si A ni nampak macam memerlukan kasih sayang seorang wanita. si A suka cerita betapa sunyinya dia. suka meraih simpati dan sebagainya.

tapi tak lama , lepas 6 bulan macamtu , ada sorang perempuan add aku dekat fb and inbox aku. dia tanya aku pasal si A, aku pon tanpa rasa ragu2 aku pon bgitahu la detail si A. dan perempuan tu cakap dia salah orang .

rupa2nya perempuan tu adalah awek si A. perempuan tu taknak bagitahu aku sebab kesiankan aku. si A ni couple dengan perempuan tu dulu baru aku.

nasib baiklah aku tak sayang sangat si A ni , perasaan yang ada cuma biasa biasa je. aku blah dari si A dan memang aku takkan maafkan si A sebab tipu aku hidup2.

masalahnya dah kantoi tu dahlah , tak payah nak jiwang2 bagai msg aku. musibat betul perangai.

dan akhirnya ... aku kenal dengan si Qasim . sekarang dah 3 tahun lebih aku dengan dia. taktahu la sampai bila HAHAHAH. inshaAllah kalau ada jodoh adalah .







No comments:

Post a Comment