aku dah dekat ofis dah ni , sebenarnya aku demam. aku tak tahu kenapa aku demam mungkin sebab balasan ejek adik aku asyik sakit je , pastu aku pula kena -.- aku jarang demam , tetiba demam memang siksa ah bagi aku. semalam banyak kali terjaga sebab tekak terlampau sakit dah badan rasa tak selesa, bila pegang dahi , ya Allah panas nyaa. lepas tu sampai aku mimpi yang aku tak pergi kerja dan minta mc dekat bapak aku. aku memang dah berangan dah nak cuti harini , tapi bila pikir aku masih bernyawa dan mampu nak bangun so aku rasa tak patut aku cuti. aku masih ada tanggungjawab. ceh ayat . takpelah , bulan ni last aku kerja , lepas ni takde dah nak rasa stress macam ni XD orang pertama yang cakap sedih bila aku tak ada adalah abg hafiz. act bagi aku dekat sini abg hafiz lah yang paling baik dan tak pernah nak marah atau buat muka annoying bila aku buat salah. seriously.. masa hari rabu, tetiba cik rosli suruh aku buat invoice untuk company maju junction. wey , aku blur , sumpah aku blur sebab aku tak pernah buat dan tak ada siapa ajar. so aku blur la. tapi aku try juga cari dekat dokument kot kot kalau ada fiile yang isinya buat invoice. dah jumpa tu aku pun buat je la , letak amount semua. lepas tu dah siap , aku bawa la turun bawah sebab cik rosli ada dekat bawah. masa tu abg hafiz pun ada sekali. lepas tu cik rosli cakap aku buat salah, aku pun naik atas balik. buat lagi apa yg salah. turun balik. tunjuk . salah lagi. naik lagi , tunjuk. salah lagi. memang dah menangis dah aku , sebab rasa diri ni tak berguna dan tak boleh diharap. lepas tu masa dah naik , tetiba abg hafiz masuk , buka pintu pandang aku , senyum sambil cakap "meh abg tolong adik" lepas tu dia pun tolonglah aku buat invoice sama sama. dahlah amount aku letak pun salah. nasib baik dia naik atas, kalau tidak .. memang rasa bersyukur sangat , lepas tu abg hafiz cakap camni "takpe , adik belajar, abg suka org buat salah ni , sebab dia berusaha nak belajar lagi" ceh ceh , hahaha haaa by the way, hari tu ada sorang lelaki ni datang, nk amik cek. aku pun bagilah. dah bagi tu dia cakap nak duduk jap , k lah aku aku suruh dia duduk dekat sofa yang sedia ada. wey , aku bukan nak perasan tapi aku tahu dia pandang pandang aku. pastu aku pandang dia balik, dia terus cepat2 pandang tempat lain. lepas tu aku perasan lagi dia pandang , benda yang paling aku tak suka bila org pandang2 aku,sebab aku malu. pastu aku tnya dia "nak apa,tengok2 je" masa tu memang buat muka garang gila la kan..lepas tu dia diam je.,. then masa dia nak keluar tu dia say thanks dan cakap "jumpa lagi" aku pun senyum jelaa. lepas tu dia cakap "nama awak siapa" aku pun cakaplah cua. lepas tu dia tanpa disoal dia cakap "saya ariff ok" hahahah sambil cakap ok aku gelak gelak.

No comments:

Post a Comment