assalamualaikum ..


aku tersalah menilai dia semalam :'( aku tak perasan dia ada hantar whatsapp dekat aku pukul 9:39, 9:38, 10:07. dia tak dapat nak call sebab kredit dia tak ada , tapi tengah tengah malam dia pergi jga topap call aku tapi memang taklah nak angkat masa tu, pukul 8 pagi baru aku angkat panggilan aku dngar suara dia , ya Allah rindu nyaa :') lepastu aku hantar msg , luahkan segalanyaaa , ni laa perbualan kitorg :

aku : tahu apa yg saya pikir tentang amal? amal bkan sayang saya lagi pun..canni ke cara amal layan saya seperti org dewasa kononnya? saya tipu je bila mnx izin kononnya nak balik pukul 6 30 , 7.40, dan akhir sekali minta pukul 9. sayang bagi, tak rasa lsung kasih sayang amal tu..saya sampai rmah semalam pukul 7 lebih sbnrnya..dari pukul 9 saya tggu amal tanya khabar saya. tapi takde. mgharapkan amal tanya saya apa apa. kalau mcm ni cara baru amal utk saya, bersedialah saya akan berubah ke arah ngtif dalam hubngan ni.

amal :amal tahu yang awak semacam menguji amal, sebab mula mula awak cakap awak balik 6 30 lepastu 7 40, amal terfikir maybe awak ada hal..tapi last sekali tu amal tak dapat nak halang sebab 9 00 tu awak cakap makayah tak ada. amal fikir kalau kalau balik pun mungkin sunyi sebab xde siapa dkt rumah. jadi amal tanya awak nak kemana je sebab amal dah start risau time tu sayang..lepas tu amal terus tak dapat text awak sayang, dengan credit amal xde malam tadi.. amal tak senang duduk. amal pun redah hujan lebat  kat sini pergi 7e pukul 2 lebih,balik tu amal call, xde siapa angkat. amal pun tunggu awak sampai pukul 8.30 pagi..maafkan amal tapi amal macam org tak betul risaukn awak.tak tntu hala. fikiran asyik pikir yg ngtif je,, dan takut apa apa jadi dekat awak..takutnya masa tu tuhan je yang tahu..tapi amal cuba tahan sikap ni dgn fikir awak akan baik baik saja. sayang amal, amal terlalu risaukan awak. sayang always mengharapkan nak jadi dewasa dan bebas, jadi amal biarkan sayang jadi.. bukan biarkan awak jaga hubngan ni but amal bagi awak tggjwb lebih utk jaga hubungan ni..bukan beerti amal melepaskan semuanya..

aku : saya bukan nak sangat pun rasa bebas. antara bebas dengan kasih sayang awak saya lebih nak kasih sayang awak.saya nak kita sama sama jaga hubungan ni..awak tak boleh lebihkan tgjwb tu dekat saya. saya ni bukan matang sgt. saya nak awak yang mgajar saya utk mjdi lebih matang. 

amal : amal takkan cakap tentang sayang atau tak  kat awak, sebab sayang tu dah tak bleh nak cakap sayangnya aini. mcm mana nak cakap lagi  yg amal teramat amat cintakan awak. ada sbb kenapa amal buat ni semua..awak cakap semalam kalau tak ikhls nak jaga awak xpayah, awak tahu jaga diri awak sndri. amal sangat hancur dgr ayat tu,

aku : habis awak macam tak ikhlas nak jaga saya, saya takut kalau saya myusahkan awak.

amal : dear, kalau amal tak ikhlas amal dah biar awak terkontang kanting, amal takde susah susah nak marah awak, amal relax je biar apa yg awak nak buat. tapi sebab amal ikhlas la amal marah marah. awak tak pernah mysahkan amal dan amal tak pernah sikit pun mrungut, jadi jgn ckp cmtu.

aku : saya minta maaf sebab dah banyak salah sangka pada amal.. saya terlalu sayangkan awak dan takut kalau awak dah tak sayang saya lagi. sayang amal buat saya sangat penting dalam hidup saya.

amal : nak tahu, yang awak antara salah satu benda yang terpenting dalam dalam hidup amal, org yg amal perlukan sangat, kalau awak tahu awak takkan cakap pasal sayang, pasal cinta, sebab amal lebihkan awak dalam segalanya.

aku selalu je salah faham dekat amal , aku rasa aku ni mcm belum matang je nak bercinta. dah habis sekolah pun perangai mcm budak bdak. canne tu ?

No comments:

Post a Comment