omg omg omg .....

haritu , hari apa ek.. hari ahad ! aku dengan family aku keluar jalan jalan. mula mula plan nak lepak starbuck dekat setia city mall then bapa aku pun macam nak cari barang. puas jalan makan semua dekat setia city mall , memang best laa kan dan aku hanya mengeluarkan wang sebanyak rm5 dekat untuk beli alas kaki luar tandas


lepas tu rm10 beli makanan ni 


lepas tu ayah aku tetiba ajak aku beli gitar, aku pun cakap "belilah , adik boleh belajar,ceh" lepastu bila pikir pikir balik cakap dekat ayah aku takpayah sebab macam membanzir. then , ayah aku tetiba nak beli alat senamam yang macam ni 


beribu jugalah , lepastu mak aku cakap "takpayah la nak menambah hutang" lepastu bapak aku cakap "siapa nak beli hutang , abang bayar cash" aku terus mencelah "haaaaaa,tak payah,daripada beli benda alah ni baik belikan adik hp!" lepastu ayah aku diam sambil senyum senyum. then aku ajak ayah balik sebab macam dah penat sangat.. tapi dalam kepala nak pauu ayah beli karpet bulu bulu warna ungu untuk letak dalam bilik. dah cakap lepastu ayah aku ajak cari dekat PAS. then pergilah PAS. masa sampai PAS tu aku pelik sebab bapak aku tak terus cari kedai jual carpet bulu bulu tapi terus pergi kedai hp. aku ingat dia nak cari cover hp kakak aku sebab kakak aku mengadu dekat ayah aku pasal dia nak beli cover tapi tak cukup duit. tetiba tengah jalan ayah aku berhenti dekat satu kedai hp ni sambil berkata "haa dik cepat pilih nak yg mana" aku ingat ayah aku main main so aku pun cakaplah "eleyhh" sambil menjeling tapi senyum2 gak lah. lepas tu ayah aku cakap "ya Allah, apa eleyh2 pula , betul la, cepat pilih" pehh pehh pehh muka aku masa tu macam ni auu 


dalam hatiii "hahahahahaha apa aku nak beli niiiiii , samsung galaxy s2 bak datang" tapi tiba tiba keliru antara nak samsung galaxy s2 atau satu lagi ape ntah aku dah lupaaa , memang memikirkannya macam ni laa


akhirnyaaaaaaaaaaa , ni diaaaa


maseh ayah sebab memahami isi hati aku yang nak pakai hp lain , sepanjang aku hidup aku tak pernah beli hp pakai duit aku sendiri , semua duit ayah. dan aku tak pernah memaksa pun kalau nak sesuatu. kalau ada , alhamdullilah , kalau tak ada sokayy :) 

No comments:

Post a Comment