assalamualaikum ..

hari ini nak cerita pasal sehari sebelum ambil ujian jpj. memang aku menikmatinya dengan begitu baik sekali sebab last abg shah yang ajar aku. by the way, aku rasa happy dan rasa macam nak bersujud syukur sebab abg shah yg ajar aku. rasa terselamat dgn abg man . memang akan aku gunakan masa masa dengan abg shah dengan minta lagi seberapa banyak ilmu. memang penuh dengan senyuman sepanjang pembelajaran sebab tak ada rasa tak puas hati ke apa. kalau dengan abg man rasa macam nak marah je lebih -.- abg shah sangat baik. 

semalam , masa nak masuk parking aku tak tahu lah kenapa cam bengong semalam aku pergi tarik hand brake masa nak undur. nampak tak bodoh aku? lepastu abg man cakap " makin banyak belajar makin merepek awak ni" aku terdiam sebab aku tahu aku salah sambil memaki hamun diri sendiri dalam hati :') dan bukit yang aku suka gila semalam boleh asyik fail bila dengan abg man. kaki gigil macam penagih tetiba --" 

tadi belajar macam relax je la aku , asyik abg shah je yang tanya pasal aku , aku pun mulalah nak bertanya 

aku : abg tak boring ke kerja macam ni ?
abg shah : rasa rasa ?
 aku : mestilah boring 
abg shah : kenapa boring ?
*aku diam , sebab mula terfikir yang semua kerja boring dan alasannya aku cari tak jumpa jumpa
abg shah : kalau abg boring , abg tak kerja dekat sini. abg suka kerja ni.
*cepat cepat tukar topik 
aku : bang, orang yang pakai topi tu perempuan ke lelaki?
abg shah : rasa rasa ?
* aku diam dan mula terfikir , kalau asyik nak rasa rasa baik aku tak payah tanya dia, biar aku teka sendiri je dan dia pun gelak. aku tak tahu lah sama ada dia gelakkan aku atau gelakkan orang yang nampak mcm perempuan and lelaki tu -.- 

aku dah mula bosan asyik jalan dekat dalam je , 

aku : abg, pergi mana lepas ni ?
abg shah : bukit 
aku : alaaa, jalan raya lah pula
abg shah : lepas kita buat bukit kita pergi jalan raya ok

dekat jalan raya 

abg shah : kenapa tak suka jalan dekat dalam ?
aku : boring
abg shah : kenapa boring ?
aku : sebab ... ah jangan kacau ! nak fokus

selesai tu .... sedih melanda diri sebab lepas ni abg shah dah tak ajar dah :( tetiba rasa sedih sangat dan sayangnnya aku tak say thanks dekat abg shah tadi :'( aku ingat dia yang hantar aku balik sebab tu aku ingat nanti baru cakap, tapi abg man yang hantar aku dannnnnnn kita hanya dapat senyum masa aku dalam kereta dan dia dekat luar kereta. tapi sebelum dia nak hantar aku dekat abg man dia tanya canni 

abg shah : masa free ada belajar bawa auto tak?
aku : takde 
abg shah : kenapa tak ada ?
aku : sebab tak ada siapa nak ajar
abg shah : ayah ?
aku : busy
abg shah : akak ?
aku : dia taknak 
abg shah : balik ni cakap dekat akak suruh ajar awak, kalau tak nanti abg marah. cakap camtu tau!

huwaaaaaa sedihnya :'( lepas ni tak ada nak belajar lagi ! huwaaaaaaaaaaaaaa :'( terima kasih abg man yang setia ambil saya setiap harii dan ajar saya walaupun kadang kadang saya rasa abg tak sesuai kot jadi cikgu ? tapi abg man pun dah banyak bagi ilmu yang tak ternilai. dan .. terima kasih abg shah sebab begitu baik dan dapat jadi seorang cikgu memandu yang baik . even baru dua kali abg shah ajar tapi ilmu yang telah abg bagi lebih banyak dari abg man. abg sangat baik dan terima kasih sebab beri perhatian yang sepenuhnya dan mengambil berat bila tangan saya merah merah. terima kasih sekali lagi :)
 
 

No comments:

Post a Comment