haritu masa aku dekat kampung , uda hantar meseg yang berbunyi "kau tahu tak pasal imran? dia eksiden, teruk gila kot.. faez cakap muka dia lagi teruk.. tak nampak macam muka langsung.." terkejut aku wei :'( betapa lama aku tak mengambil tahu pasal dia, tetiba dapat berita buruk pasal dia. aku nak melawat dia tapi tak ada siapa yang boleh hantar aku pergi hospital. ayah aku pula semakin lama semakin busy. aku bagitahu mak aku hal ni :

aku : mak , mak ingat lagi tak kawan adik imran?
mak : yang mana ?
aku : yang pernah datang rumah kita makan nasi goreng dengan ice blended tuu, lepas tu dia balik mak bagi dia duit rm4
akak : alaa mak yang pernah masuk bilik adik tu mak
mak : ohh yang cuci pinggan sendiri tu eh ? yang putih tu ?
aku : aah , mak..dia baru eksdn semalam mak., muka dia dah tak macam dia dah :'(
mak : ya Allah.. yeker dik ?

rindu kenangan dulu :( mehlahh nak cerita pasal dia

aku kawan dengan dia dari form 1. pergi dan balik sekolah sama sama sebab naik bas. sekali dengan uda. aku  kenal dia pun dari uda. masa nak balik dia selalu hantar aku sampai depan rumah sebab aku takut nak naik tangga sorang sorang. gelap woi. so dia laa yg teman dan kadang kadang dia minta upah rm1. hahahahah aku bagi bila aku ada duit je. kalau tak ada dia tak paksa.

perasan dialog yang aku bold kan tu ? yes , dia dahlah lelaki pertama yang pernah masuk lepak dalam bilik aku. jangan fikir bukan bukan ! kitorang tak buat apa apa pun. dan bukan aku dengan dia je, uda pun ada juga. time tu, ada orang datang rumah,. tetamu mak. then, masa tu aku, uda dan imran memang tengah lepak dekat ruang tamu, then ada tetamu kitorg pun cabut masa bilik..masa tu form 1 kot. budak lagi. tak fikir pun benda tu tak elok. lagipun just sembang je. dia pun cakap "ini kali pertama aku masuk bilik kawan perempuan"  ya Allah.. aku rindu kawan kawan subang :'( aku rindu gilaa . dan kadang kadang aku rasa macam nak duduk sana balik je wei. kadang kadang aku rasa kosong je dekat sini, aku nak kawan kawan aku balik :( kawan kawan yang sentiasa ada dengan aku. 

No comments:

Post a Comment