assalamualaikum..

semalam aku buat jpj ! tahu tak tahu tak begitu banyak dugaan dan liku liku yang telah aku lalui :') masa nak tunggu buat jpj tu aku memang relax and cool sebab tak de mood nak buat setelah gagal di tiga penjuru. so aku pun buat bodoh jee. hujan lebat pun aku tak gentar, dalam hati masa tu "ada aku kisah dengan hujan lebat" tapi dalam hati masih mengharapkan yang aku takkan dapat viva, sebab aku belajar bawa kancil, tetiba kena viva, kan pelik? dannnnnn akhirnya aku dapat viva :')nasib baik yang uji aku tu abg jpj yg muda. kalau tua mesti garang.  aku duduk benda yang aku rasa pelik bahagia gear. kenapa gear dia macam susah nak agak ? duduk... diam sekejap. sebab dengan serta merta aku lupa 5 perkara yang kena buat tu. punyalah senang 5 perkara boleh mengambil masa tetiba -.- lepas tu dengan lafaz bismillah aku pun gerak ... dannnnnnnnnn viva kena tekan minyak lebih sikit! huwaaaaaaaa D': dahlah aku tak suka minyaaaakkkkkkkk. dan paling tak reti nak menganggak tuu. lepas tu aku slamber je bawa, dengan harapan yang aku taknak buat muka gelabah atau takut. tapiii tengah sedap nak cover gelabah aku ni aku lupa secara tiba tiba bagaimana cara cara nak tukar gear. aku tak tekan clucth pun masa nak tekan gear. slamber badak nak tukar gear macam orang gila tapi tak sampai. lepastu, dah kelam kabut tu aku slamber juga berhenti dan tukar gear sungguh sungguh tanpa pedulikan halangan di hadapan. dan akhirnya gear 3 yang aku impikan telah terlajak ke gear undur. nampak tak ? disitu pun kesalahan yang serta merta aku boleh gagal tapi abg jpj tu masih relax dan mengajar aku. ikutkan dia tak boleh ajar. lepas tuuu aku selalu ingat pesan abg man dan abg shah jangan sampai matikan enjin lebih dari 3 kali sebab gagal serta merta juga.tapi dekat roadblock dah 2 kali mati enjin! masa tu memang dah tak mampu nak buat muka cool. muka ketakutan jelas terpancar. lepas tu mati lagi buat kali ketiga dan kali keempat. lepas tu abg jpj tu tanya aku "haa macam mana ni ? " aku dengan redha berkata "dalam saya dah gagal tiga penjuru bang, kalau ni nak gagal juga saya redha" lepas tu tetiba abg tu skip jalan. so nampak macam aku dah gagal laa kan ? tak perlu pergi tempat lain. lepas tuuuuu tetiba aku usha abg tu tanda result aku , dia buat 16 markah ! aku lulus ! hihihihihi ~ hanya kata kata terima kasih yang dapat aku katakan pada abg jpj tu . syukur alhamdulillah ... act haritu ramai gila yang aku tengok gagal jalan raya.sepatutnya aku tak layak pun lulus tapi disebabkan hati baik abg tu yang kasihankan aku , dia pun bagi lulus. terima kasih bang :) budi baik mu akan ku kenang sampai bila bila :)

No comments:

Post a Comment