menangis ?


menangis? perempuan memang banyak bermain dengan air mata kan? dan perempuan memang paling banyak mengeluarkan air mata berbanding lelaki. kawan kawan aku pun ramai yang jenis kuat menangis. aku ? tipulah kalau aku cakap aku kuat tahan sentapan , kekecewaan atau segala apa yang sedih. tapilah kan aku tak pernah nangis depan sesiapa pun kecuali depan mak aku. selagi aku boleh tahan aku tahan walaupun perasaan tu macam sakit nak tahan . mungkin aku ego tapi aku memang taknak orang tengok aku nangis sebab aku rasa malu. tapi selalunya orang lain selalu dapat perasan aku macam nak nangis even air mata aku tak keluar pun walau setitik depan dorang. contoh macam ayah aku marah aku, aku sentap. okay jujur, aku memang cepat sentap. walau benda kecil. macam pergi kedai makan, then  makan tak habis, ayah marah. aku dah sentap., nak nangis. tapi tahan. balik rumah masuk bilik baru nangis, selalu macamtu, apa apa pun yang buat aku sedih aku akan tahan sebaik yang mungkin dan akan lepaskan sorang sorang dalam bilik. tak kisahlah bilik apa apa pun,.janji ruang yang tak ada sesiapa pun. aku lebih selesa macamtu. macam mana dengan mak aku boleh nangis? sebab bila aku sakit. aku jarang demam, tapi bila aku dah demam memang sangat teruk sampai penglihatan aku kabur. aku tak nampak sangat sebab mungkin badan terlalu panas. time tu lah aku akan banyak nangis. aku tak boleh kalau aku tengah sakit, orang tegur "adik camne?" terus macam sebak dan minta macam macam. lepastu nangis...eh kejap. aku pernah juga nangis depan cik paid, cik jamal, ayip dan atok. tahun ni juga, baru teringat, tu pun sebab sakit dan aku tak mampu nak pergi bilik. kena lepaskan dekat situ juga,. masa tu aku lari lari turun tangga, lepastu jatuh. kaki sakit sangat,. takboleh gerak langsung, diam diam pun sakit apetah lagi gerakkan. masatu nangis. sebab sakit sangat. ok tu boleh maafkan nangis depan dorg seba tak mampu nak masuk bilik. hikhikhik. aku pun tak tahulah kenapa aku ada ego setinggi ni. 

No comments:

Post a Comment