AKU PERLU BERUBAH !

harini macam banyak terima sesuatu perkara yang menyedarkan .. 

tadi ada kelas .. sir helmi nak soal banyak benda dekat dalam bilik khas tu. dia akan panggil sorang sorang. jadi muka yang paling cuak masa tu mestilah muka aku. haritu masa ospe pun muka aku la yang paling cuak. jadi tadi sementara tunggu hilmi panggil aku, aku duduk menenangkan fikiran. aqil ada dekat sebelah aku masa tu. lepastu dia ceramah aku bersungguh sungguh. dari nama el belum kena sampailah el dah kena panggil dan dah selesai . tapi.. apa yang aqil cakap semuanya betul . 

" SAMPAI BILA KAU NAK TAKUT AINI, KAU DAH BESARKAN?"
" KAU KENA SENTIASA FIKIR POSITIF"
" JANGAN FIKIR KESAN YANG AKAN BERLAKU"
" KENA BERANI REDAH"

panjang lebar juga dia membebel dan aku rasa kawan baik aku sendiri pun takde bagi semangat + ceramah yang sungguh sungguh macamtu. jadi bila aqil cakap camtu aku tiba tiba rasa macam mula nak sedarkan diri.. actually aku combine kan apa yang aqil cakap dan qasim cakap. aku tak boleh macamni.. qasim mesti nak aku nampak lebih dewasa.. aku cuba untuk jadi lebih dewasa lebih matang dan lebih berani. 

harini dalam kelas asyik teringatkan qasim.. rasa macam rindu sangat dekat dia.. 
tapi... minggu ni macam tak banyak bersama .. dia cakap dia busy.. ok aku faham :')


No comments:

Post a Comment