mulakan hidup yang baru !

mulakan hidup baru yang macam mana ? sebenarnya.. start dari harini aku dah mula bertudung.. mula mula memang kekok.. rasa macam bukan diri sendiri.. tapi rasa selesa :) sampai je sime darby pagi tadi macam biasalah ain dan alia pun menegur.. lepastu budak budak india semua cakap muka aku nampak lain sangat bila pakai tudung. aku jadi risau bila dorg cakap lain sangat. takut dorang dah tak cam aku je lepas ni. hakhakhak >,< tapi betul sampai mutmainah pun tak perasan aku. punya lama lepak dekat luar gym baru dia perasan aku :'( respon budak lelaki rasanya macam menyakitkan hati... respon am dia asyik usha aku macam tak percaya je aku dah bertudung. tanya kenapa tiba tiba .. azrul pulaaaaaaa siap bermadah 

azrul : eh aini .. sejak bila kau dah bertudung ni? dapat hidayah dari mana?
aku : tulaahhh semalam aku dapat hidayah wei
azrul : baguslah, aku berdoa agar kau teruskan macamni, jangan berubah pula. ASSALAMUALAIKUM ..

nampak tak ? sebelum ni tak pernah pun nak bagi salam.. so tadi setiap kali jumpa aku je nak bagi salam. lepastu tersengih sengih macam nak cari gaduh -.-

lepastu respon aqil pula "alhamdulillah dah bagus budak ni.."

ain taklah terkejut sangat aku bertudung tadi sebab aku dah bagitahu dia yang aku nak pakai tudung.. cuma alia je lahh yang tertanya kenapa aku tiba tiba je... 

 tadi ikutkan ada 3 kelas tapi dua kelas cancel. masuklah kelas tan yang paaaling aku tak suka sebenarnya sebab dia suka tanya tanya... lagi lagi aku ada absent kelas dia minggu lepas.. 
aku terkejut je bila dia minta paragraph last week. aku terpinga pinga sebab tak tahu ada kerja berkumpulan.. siap dapat markah.. gila doh markah... siapa taknak...rugilah aku kalau aku tak buat... jadi el pun tanyalah sir tan tu untuk orang yang tak datang last week macam mana... dalam masa kira kira 20 min dia suruh cipta karangan pasal pregnant. kumpula aku , aku, el , aqil dan zul. sebab kitorg berempat yg tak datang kelas dia haritu.. sir pula suruh buat dekat belakang.. aqil suruh google jee, aku pun google.. dan masing masing buat buat bincang.. padahal copy je dekat google.. masa tengah acah acah bincang tuu aqil cakap camni 

aqil : aini kau ingat lagi tak pesan pesan aku?
aku : ingat..
aqil : ingat, jangan senang terpengaruh.. n bla bla bla bla bla

aku rasa macam aku tak ada pun upah dia jadi penceramah aku setiap masa tapi apa yang dia nasihat tu semua betul. apa yang dia teka sikap sebenar aku semua betul. tak tahulah kalau kalau apa yang dia cakap semua ni betul. dia cakap aku sebijik perangai macam adik dia. hampir setiap kali jumpa dia akan cakap benda yang sama so sebab tu la kadang kadang aku panggil dia abang sebab dia suka nasihat aku lepastu aku macam adik dia. hakhakhak

semalam jumpa qasim ! hakhahak gila tak seronok ? seronok ohhh ! walaupun sekejap.. walaupun hujan.. tapi aku suka tengok dia.. tapi... rasa macam... dahlama tak contact...mungkin sebab dia sangat sibuk... kbye :-*

No comments:

Post a Comment